nursing-journey.reismee.nl

Het einde in zicht

10 december 2017

Over precies 2 weken ben ik weer op Nederlandse bodem, dan is het Ghana avontuur voorbij. En stiekem tellen we de dage af, wat thuis, mijn bed en een warme douche klinken best aantrekkelijk. En O ja de mensen ook wel. Maar dat neemt niet weg dat ik hier nog volop geniet en wanneer ik thuis ben ga ik het hier missen.

In de afgelopen wekken hebben we weer veel gedaan. Naast het werk in de facilities wat gewoon doorloopt en waar niet veel veranderd, zijn we weer op een outreach geweest. Deze was in samenwerking met Ghana Health services. Wij deden de bloeddruk en bloedsuiker en zij de rapid malaria en Hiv-tests. Dit alles vond plaats tijdens een groot 3 daags katholieke kerk evenement. Met als resultaat we heel veel mensen hebben gezien en geholpen, super leuk en leerzaam.

Afgelopen tijd hebben we ook afscheid moeten nemen van Veerle. Ze is doorgereist naar Zuid-Afrika. Jammer want het was erg gezellig en we hebben veel leuke dingen samen beleefd. Gelukkig zien we elkaar weer als we terug zijn. Ook zijn we eindelijk naar de kerk geweest, heel interessant, maar niet mijn ding. Zeker als er dan gevraagd wordt om te komen dansen, verdwijn ik het liefst.

Verder zijn we dit weekend naar WI Waterfalles geweest. Bij elkaar hebben we ca 6 uur door de jungle en over de bergen (1000m) gelopen. Hebben we Togo zien liggen, heeft onze gids ons gered van een slng en hebben we bijn meer geklommen dan gelopen. Maar dat was het meer dan waard. The Upper en The Lower Fall waren geweldig. Echt Big Water en ook nog eens honderden veermuizen gezien. De weg terug was een stuk makkelijker, 9 bruggen en een naar genoeg platte weg, maar dat maakt het niet minder mooi. Oja en de vlinders, gewoon geweldig! Oja en een mijlpaal bereikt, mijn eerste geheugenkaart (64 gb) is vol!

Nog 14 nachtjes

Reacties

Reacties

René

Fijn dat je goed werk doen met genieten samen tot lifestyle hebt gemaakt. Nog twee geweldige stage weken wens ik je toe. Groeten van Cobi en René

Con en Joke

Het laatste stukje van je mooie reis nadert. We hopen je vlug weer eens te kunnen knuffelen en alle verhalen te horen. Goede reis naar huis, tot ziens dus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change